Όταν λέω «αυτοί», εννοώ αυτούς που μας διοικούν. Κυβέρνηση, βουλευτές, δημάρχους, νομάρχες και πάει λέγοντας. Η αλήθεια είναι ότι πίστευα ότι αυτοί οι άνθρωποι, όντως αντιπροσωπεύουν τον λαό. Ότι έχουμε αυτούς που μας αξίζουν. Στην πορεία βέβαια, σκέφτηκα κάποια πράματα και άλλαξα γνώμη.
Η αλήθεια είναι, ότι δεν έχουν όλοι τις ίδιες ευκαιρίες, τις δυνατότητες και τα μέσα για να διεκδικήσουν κάποια θέση εξουσίας. Δεν έχουν όλοι, παραδείγματος χάριν, τις ίδιες οικονομικές δυνατότητες για κάποιο προεκλογικό αγώνα. Δεν είναι τυχαίο που συνήθως βλέπουμε στην εξουσία, άτομα οικονομικά ισχυρά.
Επίσης, δεν έχουν όλοι την ίδια αναγνωρισιμότητα. Μπορεί κάποιος να θέλει και να μπορεί να βοηθήσει, αλλά ο κόσμος να μην τον γνωρίζει. Είναι πολύ πιο εύκολο για έναν ηθοποιό, ένα μοντέλο, έναν τραγουδιστή ή έναν αθλητή, να γίνει βουλευτής, παρόλο που μπορεί να είναι άσχετος με το αντικείμενο.
Δυστυχώς, η διοίκηση της χώρας έχει γίνει θέμα οικογενειακής παράδοσης. Αν έχουν όλοι πρόσβαση στην εξουσία, γιατί η χώρα κυβερνάται από μερικές οικογένειες; Είναι δυνατόν να είναι όλοι ικανοί; Παππούς, γιός, εγγονός (Παπανδρέου); Θείος και ανιψιός (Καραμανλής); Πατέρας, κόρη και γιός (Μητσοτάκης); Ας μην συνεχίσω… Τα ίδια βλέπουμε και στην τοπική αυτοδιοίκηση.
Για να πάρει κάποιος μια θέση εξουσίας πρέπει να έχει τον τρόπο και τα μέσα για να το κάνει. Γι’αυτό και βλέπουμε ότι οι θέσεις είναι κληρονομικές και δεν δίνονται στους ικανότερους. Δυστυχώς, αυτό είναι το σύστημα. Αυτοί είναι οι «δημοκρατικοί» θεσμοί που έχουν διαμορφωθεί...
Δεν μπορώ να δεχτώ ότι αυτοί οι άνθρωποι, που τόσο λίγο καλό έχουν κάνει στον τόπο, είναι ο καθρέπτης της κοινωνίας μας. Ναι, μπορεί να υπάρχουν πολλά «λαμόγια». Όμως είναι περισσότεροι αυτοί που δουλεύουν από το πρωί μέχρι το βράδυ για να ζήσουν την οικογένειά τους. Αυτοί που έχουν ήθος και τιμή.
Η λύση μπορεί να έρθει μόνο από τον λαό. Όσο συνεχίσουμε να ανεχόμαστε κάποιους ανθρώπους, τα ίδια θα βλέπουμε. Το μόνο όπλο του λαού, είναι η ψήφος. Μόνο αυτό μετράει.
Ευτυχώς, πιστεύω ότι δεν αργεί η ώρα που ο λαός θα στείλει πολλούς από αυτούς, στο σπίτι τους…

21 σχόλια:
Έτσι ακριβώς όπως τα λες είναι Στέφανε!Το θέμα είναι οι πολίτες να καταλάβουν τη δύναμη που έχουν με τη ψήφο τους, και να συνειδητοποιήσουν ότι μπορούν να ορίσουν τη ζωή τους. Όλοι μας νομίζω, πλέον, νιώθουμε ότι τη ζωή μας άλλοι τη κυβερνούν. Καλό θα ήταν να αρχίσουμε να ασχολούμαστε με τα κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα (και όχι κομματικά).
Απ'ό,τι φαίνεται, είναι ο καθρέφτης μας. Γι αυτό και είναι τόσα χρόνια εκεί.
Δεν είναι απλά ο καθρέφτης μας... είναι "εμείς"...
Απελπισία, παιδιά. ¨Αστα να πάνε. Το ψάρι ΑΡΧΙΖΕΙ να βρωμάει απότο κεφάλι, αλλά στο τέλος βρωμάει ολόκληρο. Εκεί έχουμε φτάσει...
"Καθρέφτης σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω..."
Πέρνα απ' το blog μου, σε προσκαλώ σ' ένα μουσικό παιχνίδι.
Καλό Σ/Κ
Για αρχή οι βουλευτές δεν θα έπρεπε να μένουν για πάνω απο 2 τετραετίες.
Και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να παίρνουν συντάξεις απο τη βουλή αλλά απο την εργασία τους.
Εμείς βέβαια φταίμε που τους ανεχόμαστε ακόμα.
Στη φάση όμως που έχει φτάσει το σάπιο πολιτικό μας σύστημα θα καταρεύσει.
@Tzo: Πραγματικά, όλοι "αυτοί" θέλουν να μην ασχολούμαστε με τα δρώμενα, για να δρουν ανενόχλητοι. Όσο αδιαφορούμε, αυτά θα γίνονται...
ΥΓ.Καλωσόρισες και στο blog!
@KitsosMitsos, @Μαύρος Γάτος:
Όπως είπα και στην ανάρτησή μου, αυτό πίστευα και εγώ παλαιότερα. Όμως, ρε γαμώτο, δεν πιστεύω ότι είμαστε τόσο σκάρτοι. Απλά πιστεύω, ότι έτσι όπως είναι το σύστημα, οι σκάρτοι προοδεύουν... Νομίζω ότι αξίζουμε κάτι καλύτερο.
@Samael: Ευχαριστώ για την πρόσκληση. ;)
@Λακων: Συμφωνώ ότι θα έπρεπε να υπάρχει όριο, έτσι ώστε να μην υπάρχουν ισόβιοι βουλευτές και να βλέπουμε και μερικά καινούργια πρόσωπα στις κυβερνήσεις...
Καλά, είναι δυνατόν να παίρνουν συντάξεις με μια μόνο τετραετία; Έλεος δηλαδή...
Και εγώ αυτή την αίσθηση έχω. Υπάρχει τόση αγανάκτηση στον κόσμο, που κάποια στιγμή θα εκραγεί...
:-)
Εδώ και δεκαετίες ο περισσότερος κόσμος αντιμετωπίζουμε τους διαχειριστές της εξουσίας με την ίδια απαξίωση. ΔΕΝ είναι ο καθρέφτης μας. Ισως είναι ακριβώς ανάποδα. Οσο κι κι αν προσπαθούν να μας διαπαιδαγωγήσουν στη διαφθορά, μικρόι και μεγάλοι διαχειριστές έχουν να μάθουν απ το κόσμο κι όχι ο κόσμος απ τους διαχειριστές.
Το κεφάλι είναι ο "ασήμαντος" κόσμος κι όχι οι διαχειριστές. Εδώ και δεκαετίες ο δημόσιος λόγος του ασήμαντου μας ποτίζει.
Εδώ, στον κόσμο αρχίζει η "διαφορά" . Οι "ασήμαντοι" μη-διαχειριστές χρειάζεται να αξιολογήσουμε το "μέτρο" μας
:-)
@dimos dimitriou: Βασικά δεν νομίζω ότι πρόκειται, οι διαχειριστές, να μάθουν τίποτα από τον κόσμο. Υποτίθεται ότι αυτοί, υπηρετούν τον λαό.
Το θέμα είναι ποιους έχουμε για διαχειριστές. Ανθρώπους άξιους για τις θέσεις ή ανθρώπους που έχουν τα μέσα να αποκτήσουν τις θέσεις;
ΥΓ.Καλωσόρισες στο blog!
xoris na ipostirizo tin iparksi enos tsipra, i skia tou fovou exei pesei mazi me tin bourga ton dio megalon!
kalimera
@hasapi grammata: Εύχομαι ο Τσίπρας να βγει κάτι διαφορετικό. Είναι νέος και απαλλαγμένος από τις "αμαρτίες" των παλαιοτέρων. Περιμένω όμως ουσιαστικές προτάσεις και όχι στείρα αντιπολίτευση...
καλως σας βρήκα :-)
"Υποτίθεται ότι αυτοί, υπηρετούν τον λαό.Το θέμα είναι ποιους έχουμε για διαχειριστές.Ανθρώπους άξιους για τις θέσεις ή ανθρώπους που έχουν τα μέσα να αποκτήσουν τις θέσεις;"
Ε! να! :-) πασιφανές το πως παίζεται το έργο. Τι εξυπηρετεί να αναπαράγουμε υπομονετικά τις υποθέσεις-ιδέες περί "άξια" "αξιολογημένων" "άξιων" "υπηρετών"? Οι αξίες παράγονται στο δρόμο, κάθε μέρα, τό βλέπουμε πως δεν χύνονται απο τα "πάνω", σαν νάναι ένας απόηχος του "μάνα εξ ουρανού" ;-).
Κάτι αλλάζει όμως: ο κόσμος απ' τα κάτω, ξεπερνάει τη καταστολή του, δημοσιοποιόντας τη άμεση γνώμη του μέσα απ τα δίκτυα.
Το Πολίτευμά μας είναι :
"ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΟΚΡΑΤΙΑ"
Προς επίρρωσιν ...
Πρωθυπουργός το 1945 : Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πρωθυπουργός το 1955 : Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Πρωθυπουργός το 1965 : Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πρωθυπουργός το 1975 : Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Πρωθυπουργός το 1985 : Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πρωθυπουργός το 1995 : Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Πρωθυπουργός το 2005 : Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πρωθυπουργός το 2015 : ; ; ; ;
ΔΙΟΡΘΩΣΗ :
Και συγνώμη για το λάθος ...
Πρωθυπουργός το 1945 : Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πρωθυπουργός το 1955 : Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Πρωθυπουργός το 1965 : Γ. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πρωθυπουργός το 1975 : Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Πρωθυπουργός το 1985 : Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πρωθυπουργός το 1995 : Α. ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Πρωθυπουργός το 2005 : Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
Πρωθυπουργός το 2015 : ; ; ; ;
Άλλαξα λίγο τη σειρά ...
η ουσία όμως παραμένει η ίδια !!!
Χε χε ... πολύ θα τόθελε ο Γιωργάκης !!!
μα θα μείνει με τη λαχτάρα μου φαίνεται !!!
@dromos1: "Κάτι αλλάζει όμως: ο κόσμος απ' τα κάτω, ξεπερνάει τη καταστολή του, δημοσιοποιόντας τη άμεση γνώμη του μέσα απ τα δίκτυα."
Συμφωνώ. ;-)
@Side21: Είναι πραγματικά αστείο και τραγικό να βλέπει κανείς αυτή την λίστα...
ΥΓ.Καλωσόρισες και εσύ! Πάντα ευχάριστο να συζητάς με νέα άτομα. :-)
Όντως κάποιοι έχουν πιο πολλά χρήματα και πιο πολλές δυνατότητες για προβολή. Όμως, σε τελική ανάλυση, οι ίδιοι οι πολίτες τους εκλέγουν. Άρα η ευθύνη είναι καθαρά των πολιτών. Άρα, μέχρι ενός σημείου η κάθε κοινωνία έχει τους πολιτικούς, τους δημοσιογράφους, τους δημόσιους υπαλλήλους που της αναλογούν...
@Δ.Τζ.: Σίγουρα στην τελική, οι πολίτες ψηφίζουν. Όμως δεν νομίζω ότι έχουν και πολλές επιλογές. Πέρα από τα ονόματα που υπάρχουν μια ζωή στους εκλογικούς καταλόγους και τους "επώνυμους", τα υπόλοιπα πρόσωπα δεν είναι γνωστά στο ευρύ κοινό.
Μια λύση θα ήταν να καλούνται νέα πρόσωπα στα ΜΜΕ και όχι τα ίδια και τα ίδια πρόσωπα. Από την άλλη, ευθύνη έχουν και οι πολίτες. Όφείλουν να παρακολουθούν τις εξελίξεις και να δείχνουν ενδιαφέρον σε νέα πρόσωπα, αν δεν ικανοποιούνται από αυτούς που είχαν εκλεγεί.
Σωστά είναι αυτά που λες, χωρίς αμφιβολία. Όμως είσαι σίγουρος ότι όποιος και να ήταν στην θέση τους, δεν θα έκανε τα ίδια; Εγώ νομίζω ότι όποιος και να είχε την ευκαιρία να εξυπηρετήσει τα συμφέροντά του, μέσω της θέσης του, θα το έκανε. Μπορεί και αυτοί που διοικούν τώρα, να ήταν στο παρελθόν ηθικά άτομα. Πολλές φορές η εξουσία διαφθείρει τους ανθρώπους. Άρα τελικά, ίσως και είναι καθρέπτης της κοινωνίας. Δυστυχώς.
@Γιώργος, σίγουρος δεν μπορώ να είμαι για κανέναν. Μπορεί να είναι αλήθεια ότι η εξουσία διαφθείρει, αλλά τελικά το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να το διαπιστώσουμε...
Όταν υπάρχουν τα ίδια πρόσωπα και οι ίδιες οικογένειες τόσα χρόνια, δεν μπορούμε να ξέρουμε πόσο διαφορετικά θα ήταν τα πράματα με άλλα πρόσωπα.
Τέλος, δεν νομίζω πως πρέπει να απαξιώνουμε τόσο πολύ την κοινωνία μας, γιατί απαξιώνουμε τον ίδιο μας τον εαυτό. Ας δούμε επιτέλους νέα πρόσωπα στις κυβερνήσεις, για να διαπιστώσουμε αν το πρόβλημα ήταν σε αυτούς που πέρασαν ή τελικά στην κοινωνία μας.
Δεν διαφωνώ ότι φυσικά και πρέπει να δούμε νέα πρόσωπα. Απλά έχω τις αμφιβολίες μου για την κοινωνία μας!
@Γιώργος, ο καθένας έχει τη γνώμη του, για την κοινωνία μας, που φυσικά είναι σεβαστή! ;-)
Πάντως εγώ δεν θεωρώ ότι με εκπροσωπούν αυτοί οι άνθρωποι. Άρα θα συμφωνήσω μαζί σου και θα ευχηθώ κάποια στιγμή ο κόσμος να καταψηφίζει αυτούς που δεν αξίζουν να βρίσκονται εκεί μέσα.
Δημοσίευση σχολίου